Ny lukta-gott inhandlad

27 03 2010

Jag har länge varit på jakt efter en ny vardagsparfym, mina gamla trotjänare (Ralph Lauren’s Romance, Cacharel’s Noa och Cacharel’s Eau de Eden) har börjat kännas lite tråkiga, så istället har jag kört sans parfym och hoppats att tvål och deodorant har luktat gott så det räckte. Jag har letat och letat efter en ny men inte kunnat bestämma mig, valet stod länge mellan True Religions Eau de Parfume och Ed Hardy’s Love and Luck men jag fick liksom aldrig tummen ur..

Idag trotsade vi så vår aversion mot tunga parfymmoln och gick in på Kicks. Hade fått tips om att Escadas Marine Groove skulle lukta gott men inne i affären kändes den mest som en jordgubbsvaniljsmörja så den valdes bort. Nu luktar den dock helt ok på handen. Varken True Religion eller Ed Hardy fanns dock i sortimentet. Det fanns heller inga kaffebönor att sniffa på så långt ögat nådde så efter några sniff för mycket valde vi helt sonika Moschino Cheap & Chic Light Clouds. Den ska vara en floral woody musk men det återstår att se. Hoppas i alla fall att den luktar gott! Annars kommer jakten att gå vidare..

Några tips?

Åtgärder

Information

2 responses

27 03 2010
fantasyflickan

Om inte annat så var ju faktiskt flaskan jäkligt kul. Den enda parfym som jag har hittat och står ut med är faktiskt Naomi Campbellsoriginalparfym, den första hon släppte under sitt märke. Jag har försökt med andra men det slutar bara med att jag blir irriterad på doften, får huvudvärk eller nyser. Det är nästan alltid nåt fel.

Lillasyster fick faktiskt en parfym från The Body Shop i födelsedagspresent. Den tyckte jag faktiskt luktade riktigt gott så jag tänkte låna lite nästa gång jag är i stan och se om jag klarar att använda den.

28 03 2010
Trollet

Jag har samma problem som du, de doftar helt enkelt oftast för mycket och mitt lilla huvud säger ifrån.. därför har jag också så svårt att gå in i en parfymaffär och välja, huvudvärken kommer liksom som ett brev på posten. Jag har alltid undrat hur de som jobbar där hela dagarna klarar sig.. de blir nog helt enkelt immuna.

Kommentera

