Ny Louis Vuitton favorit!

26 03 2010

Nu måste det snart bli dags för en shoppingresa för jag har hittat en ny favoritväska från Louis Vuitton som alldeles säkert kan fylla en plats i min garderob! Den heter Elégie och är del av den nya kollektionen Monogram Idylle som släpptes häromdagen. Bäst att ta med sig $1350 extra till USA i sommar med andra ord 🙂

Louis Vuitton Elégie i färgen encre

Jag har i flera år funderat på att investera i en Alma och ångrar mig nu bittert när den näst intill perfekta Alman i Monogram Vernis Vert Tonic gick ur sortimentet alldeles för snabbt.. medan jag stod och klämde på den kändes det som.. så nu siktar jag nog in mig på en Elégie.

Louis Vuitton Alma i Monogram Vernis Vert Tonic

Åtgärder

Information

5 responses

27 03 2010
fantasyflickan

Den gröna var fin, men den andra tyckte jag var lite tråkig (förlåt, men jag tyckte det). Då var den du fick av din A finare. Själv stoltserar jag med att inte ha köpt en handväska på, ja det är faktiskt ett och ett halvt år sen. Den sista var en jag fick i födelsedagspresent 2008. En väska från Esprit som är både snygg och praktisk! (Jag hittade den, la undan den och frågade min kära mor om jag inte kunde få den i födelsedagspresent 😉 ).

Sen dess har jag konstigt nog kännt mig rätt nöjd på väskfronten.
Nej nu ljuger jag ju förresten. Jag köpte ju en väska i somras på Skänninge marken. En fin röd datorväska. Men den var så billig så den räknas nästan inte hehe…

Och så köpte jag en handväska när jag var i Kalmar på besök förra gången i min favvisväskaffär där. Men det var en födelsedagspresent till Lillasyster så det räknas definitivt inte.

27 03 2010
Trollet

Smaken är ju som bekant som baken och tur är väl det! Och det finns ju absolut inget som säger att en väska måste vara snygg bara för att den är dyr. Men mitt väskhjärta klappar allt lite extra för Louis Vuitton 🙂

27 03 2010
fantasyflickan

Kom just på att jag faktiskt såg en väska jag blev sugen på att köpa för ett tag sen. Det var när Wedins hade resväskor med Modesty Blaise-motiv på. Ångrar nästan att jag inte gjorde det, jag har inte sett dem sen.

27 03 2010
Trollet

Man verkar fortfarande kunna köpa dom på http://www.modestyblaise-shop.com. Ett set med två fina väskor kostar 2499 kr. En investering kanske 😉

27 03 2010
fantasyflickan

Härligt! En hel shop med bara MB! Det hade jag totalt missat. Jag har bara sett att inte Wedins sålde väskorna längre så jag trodde inte de fanns kvar. Vi får väl se efter sommaren när jag har haft en vetting lön i några månader. De små slantar jag fått ut de senaste månaderna tillåter tyvärr inte sådana utsvävningar.

Kommentera

