Fredagsmys

26 03 2010

Fredagskväll och vi sitter här i soffan och myser, A med iPhonen framför näsan och jag med datorn i knät.. den digitala tidsåldern i ett nötskal 🙂 Slötittar på Let’s Dance och äter lite morötter (!), A:s nya idé till snacks så då är det bara att hänga på.. men det suger allt lite i chips-tarmen..

Är mer än lovligt trött på all snö och vinter och vill ha vår, blommor och fågelkvitter! Eftersom det verkar dröja ett tag till får man passa på att drömma sig bort till varmare breddgrader.. Just nu saknar jag Tokyo väldigt mycket och snart är det dags för hanami (körbärsblom-tittning) där och alla blir alldeles uppfyllda av våryra och har picknick under träden. Vi har en resa till Japan inplanerad i oktober när min lillasyster (inte i biologisk bemärkelse men hon kallas för det) Yuki ska gifta sig, det ska bli alldeles fantastiskt kul!

På tal om bröllop så ska även K gifta sig i höst och idag fick jag första bilden på henne i klänningen, hon kommer vara vacker som en dag 🙂 Hoppas vi snart kan boka in en shoppingresa till den kungliga hufvudstaden för lite brud-shopping tillsammans för även om klänningen är in the bag så att säga måste ju skor, lyxiga underkläder och sånt också inhandlas. Och allt måste ju matcha the rock från Tiffany’s 🙂

Tänk er att strosa här, alldeles alldeles underbart!

If you liked it then you should have put a ring on it!

Åtgärder

Information

3 responses

28 03 2010
fantasyflickan

Vad kul att K ska gifta sig! Hälsa och gratta!

Jag vill förresten också gå på bröllop. Tycker det kunde vara dags för ett litet Troll att gifta sin snart 😉

Fast allra helst skulle jag ju vilja gifta mig själv. Har bara inte fått sambon helt med på noterna än. Vi kan inte komma överens om hur vi vill ha det, förutom att det ska vara borgerligt. Fast jag kan naturligtvis inte låta bli att planera. Här är vigselringen jag vill ha: http://www.titanringar.com/dia_between.htm. Och här tänkta jag att de kunde fixa klänningen jag vill ha: http://korps.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE&wts.ACTION=loginguest&p=H.

Nu återstår bara att övertyga sambon då…

28 03 2010
Trollet

Väldigt tjusigt! Jag hoppas absolut att ni väljer att gifta er för jag vill verkligen gå på ditt bröllop (såklart!) och jag vill gärna gå på ett medeltidsbröllop så det vore ju liksom perfekt 🙂 Så om ni nu bestämmer att gifta er får ni inte göra som L, jag skulle bli devastated om jag missade ditt bröllop!!!

29 03 2010
fantasyflickan

Jag kan tyvärr inte lova någonting. Just nu nöjer jag mig med bröllop i vilken form som helst (med kraven på ring och klänning då). Ett riktigt medeltidsbröllop blir det i alla fall inte, det går inte sambon med på. Men jag ska i alla fall ha en medeltidsinspirerad klänning. Så det så!

Kommentera

