I min garderob

25 03 2010

En av mina drömmar vad gäller boende som jag har haft i många många år är att någon gång, snart förhoppningsvis (!), få en stor och fin walk-in closet. Och då menar jag inte en klädkammare som de som finns i de flesta hyreslägenheter (så även i vår) utan jag menar ett helt rum endast dedikerat till mina kläder, väskor, skor och accessoarer. Rummet ska vara stort och luftigt, gärna med någon fluffig matta på golvet, och förutom hyllor, hängare och lådor ska det också finnas speglar och en schäslong för lite R&R.. Farfetched kanske någon tycker men en flicka måste ju få drömma!

Just nu är garderoben som sagt inte så glamorös men rymmer många finfina saker och jag tänker ta tillfället i akt att presentera några godbitar här på min blogg. Det kan vara något extra snyggt, eller kanske knasigt köp jag gjort någonstans på de fem kontinenter jag hittills besökt, för bra shopping kan dyka upp där man minst anar det 🙂

Dagens pièce de résistance är min urtjusiga blommiga regnkappa från Betsey Johnson. Den inhandlades en solig fredag i Betsey Johnson-affären i Toronto, jag och A hade ätit en lyxig långlunch på en fransk restaurang nära jobbet och på väg tillbaka tog vi en sväng in i affären och regnkappan kallade på mig.. Knasigt kanske att lägga dryga 1600 kronor på ett plagg man främst bär när vädret är kasst och trots att jag faktiskt ännu inte använt den (lappen sitter kvar!) så var det ett mycket bra köp som jag blir glad av att bara titta på 🙂

Betsey Johnson gör en glad!

Åtgärder

Information

Kommentera

