Dagens outfit

25 03 2010

Idag har jag till och med lyckats blanda in lite svenskt i det hela i form av ett skärp med blingbling (det där med att kanalisera min inre svarta person gäller visst fortfarande) från Tiger of Sweden och en cardigan med sjalkrage från Haléns (jag har aldrig handlat på postorder förut men när man bor nära jordens yttre ring får man ta till nya grepp och resultatet blev helt ok). Resten av outfiten består av en topp från Guess inhandlad i Atlanta, GA och jeans från Charlotte Russe i West Mifflin Mall, PA. På fossingarna sitter att par kaniner (!), har hört ett par gånger att det tydligen ser ut som det men är alltså ett par pälsstövlar i fuskpäls som verkar vara det enda jag kan ha på mig när jag har skoskav (stövlarna jag hade i Spanien verkar ha tagit kål på mina tassar..). Ingen riktigt glammig torsdag med andra ord men imorgon ska jag planera in för en bra casual Friday outfit.

Vad har ni på er på jobbet? I Kanada var dresscoden mycket striktare jämfört med här så då var det skönt med casual Friday kan jag lova.. även om chefen såg lite skeptisk ut när jag och mina kollegor någon gång kom i jeans och luvtröja. Casual Friday var nog inget för honom 😉

Åtgärder

Information

4 responses

25 03 2010
Albert

För kamelister gäller jeans och skjorta hela casual week. Jeansen samtliga amerikanska Levi’s (fast tillverkade i Lesotho, Sri Lanka och Filippinerna). Skjortorna nästan samtliga också inköpta i USA (oftast tillverkade i Mexico, Bangladesh, Kina och Costa Rica). Det är trevligt att etiketterna på kläder i USA anger tillverkningsland. Så var det ju också här tidigare.

25 03 2010
fantasyflickan

Hm, inser att min outfit är nästan exakt densamma som i går. Det var bara i tisdags jag hade piffat upp mig lite när jag skulle på jobbintervju. Men så blev den inställd pga sjukdom så det var ju helt i onödan ;-).

På mammas jobb har de förresten börjat med motsatsen till Casual Fridays, nämligen Fancy Fridays. Eftersom alla är så ”casual” vanligtvis så klär de upp sig lite på fredagar. Ja de som vill alltså. Mamma tyckte det här var en alldeles utmärkt ursäkt för att få köpa en ny fin kjol.

Och angående jeans och luvtröja förresten…det är ju mer eller mindre min jobbuniform ju…inget fel på det. Hehe…

25 03 2010
Trollet

I fordonsindustrin dominerar också jeans och tröja men ibland är det kul att piffa till sig lite extra.. fancy Friday låter ju som en bra idé!

När blir nya intervjun och hur ser intervju-outfiten ut?

25 03 2010
fantasyflickan

Nya intervjun blir den 6 april och outfiten består av mina nya jeans, en snygg hallonröd tunika med lite urringning (dock inte en smakläst djup sådan, det sparar jag för sambon och vilda utekvällar 😉 ). Sambon valde överdel förresten. Och till det en snygg svart finstickad kofta med stora blanka knappar (Den enda koftan jag har just nu som inte är 1. sliten och urtvättad, 2. Ser ut som den är tänkt för sportande eller friluftsliv, eller 3. Lite av båda.)

Men inför andra försöket funderar jag på en ny variant. Ett par beiga byxor (Låter lite tråkigt, men de är faktiskt riktigt snygga. De är gjorda i lite glansigt materia och är dessutom grymt sköna.). Till det tänkte jag mig en lila kortärmad blus med vita blommor på. Och så finkoftan förstås. Där har jag ju inte så mycket att välja på.

Kommentera

