Realityserier – mitt livselixir?!

24 03 2010

Läste på uppmaning av Fantasyflickan tv-bloggen som skrev att The City kommer tillbaka med ny säsong den 27 april på amerikanska MTV. När vi här i Sverige får se de nya avsnitten återstår att se men jag ser redan fram emot Whitneys och Olivias fajter och Kellys bitchighet! Jag är nämligen barnsligt förtjust i realityserier och intresset kultiverades helt klart när vi bodde i Kanada och hade tillgång till flera hundra tv-kanaler. E! och MTV är dock de kanaler flest realityserier går på.

För den ännu oinvigde torde lyckan vara total för då finns en hel massa härliga dvd-boxar som bara väntar på att bli tittade på! Min favoritserie just nu är Keeping up with the Kardashians som följer den minst sagt galna familjen Kardashian med systrarna Kourtney, Kim och Chloé och mamma Kris och pappa Bruce (Jenner, olympisk guldmedaljör i tiokamp från OS i Montreal 1976) genom med- och motgångar i soliga Kalifornien.

En prenumeration på vilken amerikansk skvallertidning som helst är ett toppenbra komplement till dvd-boxarna och realityserierna som går på tv just nu och rekommenderas varmt.

De bästa realityserierna enligt mig är:

  • Laguna Beach (första mötet med LC, Lo och Kristin Cavallari som satt spår för livet 🙂 )
  • The Hills (fortsättningen på Laguna Beach där LC börjar jobba på TeenVogue tillsammans med Whitney)
  • The City (Whitney fortsätter österut till New York City och en karriär som modedesigner)
  • Keeping Up with the Kardashians (se när Kim köper sin första Bentley..)
  • Kimora – Life in the Fab Lane (följer Baby Phat-skaparen Kimora Lee Simmons liv)
  • The Gastineau Girls (mor och dotter Gastineau tillhör New York Citys societet och tröstar sig med diamanter så som vanligt folk tröstar sig med choklad)

Bubblare på listan är Jersey Shore som är alldeles för ny för att jag ska hunnit bilda mig en uppfattning och Brooke Knows Best. Vilka är era favoriter?

Ska nog ta min Life&Style under armen och se ett avsnitt av Gastineau Girls snart.. Later!

Åtgärder

Information

Kommentera

