Ny kamera på väg!

20 03 2010

Jag glömde min kamera hemma hos E & J i Linköping för två veckor sedan och har känt mig lite halv sedan dess eftersom jag tycker om att ta en massa kort och har en massa ouppladdade bilder på minneskortet. Saknade den speciellt mycket nu i Spanien, mobilens kamera bleknar i jämförelse! Men eftersom min gamla trotjänare trots allt har fyra år på nacken tyckte A att det var på tiden att investera i en ny så det gjorde vi!

Den nya kameran heter Canon Digital Ixus 200 IS och jag hoppas att det är en tillräckligt bra kamera utan att vara alltför avancerad, en hobbyfotograf som jag behöver inte sjuttielva spakar och rattar. A ville kanske hellre ha en kamera som beskrevs som ”a gadget nerds dream” men där fick det lov att vara nog eftersom det är jag som tar de flesta korten.. den fanns dessutom bara i svart, tråkigt. Den vi valde är fint guldfärgad 🙂  Hoppas de skickar den på måndag så vi får den i veckan.

Ny trotjänare på ingång

Åtgärder

Information

5 responses

20 03 2010
A

Kameran jag ville ha hade GPS, Bluetooth, WiFi, DLNA, Facebook, Youtube osv…..men men man får välja sina slag.

20 03 2010
Trollet

Tur att du insett det sötis! 😉

21 03 2010
fantasyflickan

Men HALLÅ! Du kan ju inte köpa en Canon (ursäkta svärordet) och förråda din bästa vän. Nikon säger jag bara, NIKON NIKON NIKON!

21 03 2010
Trollet

Gamla trotjänaren är en Nikon, men nu var det dags att förnya sig, och så vill jag ju inte att du ska få för mycket att göra på jobbet 🙂

21 03 2010
fantasyflickan

Men Nikon är ju bäst ju! Kolla bara in den här snyggingen http://www.nikonstore.se/Product/ProductDetails.aspx?p=111985. Den orangea är också snygg, vi fick en sån till jobbet. Ok, just den här modellen kanske inte är den allra bästa kameran (vi har bättre) men det är definitivt den snyggaste (och tunnaste).

Kommentera

