Viva España!

19 03 2010

Just hemkommen från Spanien och är jättetrött! Har varit i Baskien i tre dagar och jobbat på min baskiska (obefintlig fast Kaixo betyder hej tror jag), bott i hotellrum helt dekorerat i orange med mintgrönt badrum (bildbevis finns) och så har jag väl jobbat en del också 🙂 Har spenderat mycket tid på resande fot, att ta sig till Beasain är inte det lättaste ska ni veta.. flyg Arlanda – Barcelona, mer flyg Barcelona – Bilbao och sen hyrbil på serpentinvägar till Beasain. Puh! Idag har vi gjort om hela valsen baklänges, därav min trötthet.

För en fantasynörd som jag var det kul att inse att Bilbao faktiskt heter Bilbo på baskiska, men inte en enda hobbit skymtades! Spanien är lite annorlunda mot Sverige, lunch vid 15, middag kl 21 och 12% rödvin till lunchen på jobbet.. Detta var mitt första besök på Spanska fastlandet och jag åker gärna tillbaka så jag hinner se mer av städerna än flygplatser, hotell och konferensrum. Och shopping blev det ju inget alls denna gång (om man bortser från nåt litet sött inhandlat på Barcelonas flygplats) så det måste jag verkligen reparera.

Nu är ögonlocken på väg ner.. Buenos noches!

Baskiska flaggan

Åtgärder

Information

Kommentera

