Melodifestivalen – FINAL!

13 03 2010

Jag gillar Tracy Chapman så därför gillar jag Anna Bergendahl och visst är det kul för en sån söt liten tjej att få vinna.. men kommer hon att vinna i Oslo? Nja, men önskar henne alla lycka på vägen!

Det bästa med finalen var helt klart schlager-battlingen mellan Sverige och Norge, det värmer en schlagerrävs hjärta att se Kicki D på scen och i celebert sällskap dessutom. Bra jobbat SVT! Kul att man får anledning att känna sig stolt över att vara svensk ibland 🙂

Våra tankar om Globen-finalen rörde sig annars mest kring:

  • Timoteij-tjejerna hade tyvärr inte följt vårt råd och bytt stylist, de där j-kla haremsbyxorna hängde med även ikväll.. Pernilla Wahlgren hade däremot lyssnat och bytt bort Napoleon-klaffarna. Tack!
  • Var lär sig de små liven sängkammarblicken egentligen?? Jämför Eric Saade med Måns när han framförde Cara Mia och ni förstår vad jag menar. Men de är ju så små.. hur har de hunnit få övning.. ett mysterium. Man förstår varför det finns så många cougars i alla fall 😉
  • Kommer vi se en försäljningsökning av Converse hightops nu månne? De var inte snygga från början, är det inte nu heller och borde inte vara med på scenen i Oslo! Något snyggt lågklackat alternativ måste ju finnas?
  • På det hela taget lät alla låtar bättre i Globen än vid deltävlingarna, kanske beror det på Globens ljudsystem, kanske på A:s nyinköpta förstärkare.. (aj då, nu får A vatten på sin kvarn).

Nu är det dags för efterfest för finalisterna i Stockholm och efterfest för mig i sängen.. med en god bok.. Ja ja, vad är en bal på slottet..?!

Ska vi gå hem till dig eller hem till mig?

Update: Såg just dagen efter-programmet om Melodifestivalen på SVT och på frågan om vilken som är bästa låten svarade Anna Bergendahl ”Fast Car” med Tracy Chapman. I rest my case!

Åtgärder

Information

One response

14 03 2010
fantasyflickan

Jag gillade Anna B, och är inte alls ledsen över att det blev hon som fick åka till Oslo, men jag höll mina tummar för söte Salem. Jag gillade Olas låt, men jag tycker inte han sjunger nåt vidare. Hade Eric Saade sjungit den i stället för sin fåniga Manboy så…

Och två artister som jag normalt gillar, Andreas Jonsson och Peter Jöback, hade ju så tråkiga låtar. De var inte dåliga, bara tråkiga.

Men på det hela taget tyckte jag att det var en rätt bra festivalfinal. Kul med Sverige vs. Norge-medleyt och en trevlig stämmning.

Kommentera

