Loppisfredag!

12 03 2010

Jag tycker om att gå på loppis! Jag hittar nästan alltid någon bra bok eller fin liten skål att utöka samlingen med. A däremot gillar verkligen INTE att gå på loppis så nu när mamma är här och hälsar på och A är i USA gäller det att ta tillfället i akt 🙂

Mina absoluta favoriter i loppisväg är loppiset i Fornåsa (mellan Motala och Linköping) där allt finns men i en salig röra och Motala Återvinning som har ett mycket trevligt urval och där jag hittat många fina skålar och glas. Jag har ännu inte hittat så många loppisar i Falun men häromdagen besökte vi EmmaBoden och idag loppiset Ta till vara och båda var helt okej men inga guldgruvor..

Lyckades i alla fall komma hem med en bok, Carmine av Judi James som handlar om flickan Lai Wans väg från Hong Kongs slum till glitter och glamour i modesalongernas Paris och London. Lai Wan blir såklart till Carmine och jag ser fram emot några timmars förutsägbart 80-tals-tantsnusk 🙂 Hittade även en teburk med kinesiska figurer på, ni vet en sån tehandlarna brukar ha, fast mindre. Så på det hela taget en framgångsrik liten loppisutflykt.

Tipsa mig gärna om bra loppisar och antikvariat! Även om de inte ligger i Dalarna är det bra att ha några på lager när man är ute och bilar och hälsar på familj och vänner i vårt avlånga land.

Åtgärder

Information

Kommentera

