Nej, jag har varken sett Alice i underlandet eller Avatar..

10 03 2010

.. det var faktiskt väldigt väldigt länge sedan vi gick på bio överhuvudtaget. Jag tror att senaste filmen vi såg på bio kan ha varit Race to Witch Mountain som vi såg i Kanada förra våren, inget cineastiskt mästerverk kanske men helt klart underhållande. Men, det verkar alltså som om en klar brist i min utbildning föreligger och att det är dags att börja gå på bio igen. Förr om åren var jag en väldigt frekvent biobesökare men på senare år har besöken blivit allt färre och nu får jag stå mitt kast när jag inte förstår vad allt holabaloo är om..

Jag har däremot sett en hel del bra filmer på DVD på sistone och rekommenderar varmt American Teen, en dokumentärstilsfilm som följer en klass under deras senior year på high school i nowhere, USA. Och om man som jag gillar dansfilmer är även Step Up något man bör se. Channing Tatum är inte så dum att vila ögonen på en stund heller 🙂 Ska fundera ut en lista med mina bästa dansfilmer och publicera vid senare tillfälle.

Vilka filmer bör jag se på bio egentligen?

Åtgärder

Information

4 responses

11 03 2010
fantasyflickan

Du bör verkligen se Alice i Underlandet i 3D! Jag tyckte den var härlig.

11 03 2010
Trollet

Det får nog bli sans 3D för mig.. när man bara ser på ena ögat ger det liksom inte så mycket att sätta på sig de där glasögonen.. Men ska kolla med A om han kan vara intresserad av att se den, i 2D 🙂

11 03 2010
A

It’s a date 🙂

11 03 2010
fantasyflickan

Just det, tänkte inte på ögat. Det har du ju alldeles rätt i. Men 2D duger säkert det med 😉

Kommentera

