Det kungliga bröllopet!

8 03 2010

Har just sett på första delen av femton (!) av SVT:s serie Det kungliga bröllopet inför Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllop i Storkyrkan den 19 juni. Rojalist som jag är ser jag fram emot bröllopet och planerar att tillsammans med K infinna mig i den kungliga hufvudstaden den 19 juni med en styck blågul flagga i ena tassen ivrigt viftandes!

I väntan på bröllopet inhandlade vi i förra veckan finfina magneter med Victoria och Daniel samt en med hela svenska kungafamiljen på hos Gallerix så nu har även kylen fått lite kunglig fägring. Mamma berättade också att pappa faktiskt var med under Kungens och Silvias bröllop 1976, han hade fått hedersuppdraget att filma bröllopet åt Folkunga hemvärn som gick högvakten den dagen så det kanske kan bli mitt claim to fame.. än så länge 🙂

Läs mer om Det kungliga bröllopet på Ebba von Sydows blogg här.

Victoria och Daniel dagen då förlovningen tillkännagavs 2009

Åtgärder

Information

2 responses

8 04 2010
K

Vi måste börja planera var bästa stället att stå på är. Jag tror nedanför slottet eller på slottsbacken. Då ser man dem både när de kommer i kortegen och när de kommer tillbaka med slupen 🙂

8 04 2010
Trollet

Jag tycker att slup är ett så kul ord, fnissar lite för mig själv varje gång jag hör eller läser det. Fråga mig inte varför 🙂

Kommentera

