Bokrea!

27 02 2010

Jag kommer ihåg för en sisådär 8-9 år sen när bokrean var en stor händelse inte bara för mig utan för många människor och bokhandlarna i Linköping till och med hade nattöppet och var sprängfyllda med folk de där nattliga timmarna mellan 24:00 och 02:00. I år har de här i Motala extraöppet till 19:00 en dag plus söndagsöppet och that’s it tror jag.. Men nu för tiden känner jag inte heller lika starkt för rean trots att jag är en riktig bokmal.. Kanske beror det på att böcker i och med sänkningen av momsen 2002 blev lite billigare och rean i och med detta mindre exklusiv men för mig beror det nog främst på att jag 1) beställer säkert 90% av alla böcker jag läser på nätet och 2) jag läser nästan bara pocketböcker och helst på engelska och bokrean är ju främst för olika varianter av hårdpärmar i svensk utgåva.

Men, idag när vi var och handlade på Maxi gjorde jag ändå två bokreainköp; Svärdet och Spiran av Ken Follet och Galaprinsessor av Ruthanna Hopper och Amanda Goldberg. Den förstnämnda hade jag ju planerat att köpa medan Galaprinsessor var ett impulsköp. Hoppas båda två visar sig vara bra och att jag inte får tennisarmbåge av Svärdet och Spiran, den är tjock.. 🙂

Åtgärder

Information

2 responses

27 02 2010
fantasyflickan

Hallå lilla troll! 😉 Själv har jag inte varit på bokrean pga den här gräsliga förkylningen jag fått, men sambon kom hem med ett spel åt mig som jag KRÄVER att vi spelar nästa gång vi ses.

Spelet är Master of television. Jag har vissa föraningar om att det kommer att bli svårt att få någon annan att spela det med mig. 😉

3 03 2010
Trollet

Såklart jag vill spela det med dig! Vi har spelet ”Master of Movies” och det är svåårt, mest för att jag har en stor lucka vad gäller svenska filmer pre 1990 cirka.. ett stort, svart, självvalt hål 🙂

Kommentera

