Shopping i Motala

24 02 2010

Tog en liten sväng på stan idag och lite små söta saker inhandlades. Jag samlar sedan många år på Hello Kitty och man kan lugnt säga att samlandet intensifierades för fem år sen när jag bodde i Japan som ju är Hello Kittys hemland. Ska se till att lägga in några bilder på min fina samling någon gång. Jag är en ganska så hardcore samlare och tycker att det är lite tråkigt att Hello Kitty numera finns att köpa i var och varannan affär, det gör liksom samlandet för lätt och inte så exklusivt. För att komma runt detta har jag specificerat min samling på främst Hello Kitty-figurer utklädda i djurkostymer. Låter kanske lite tokigt men i Japan har de flesta prefekturer (som våra län ungefär) egna Hello Kitty i en eller annan kostym, ofta utklädda till ett djur. Men jag tycker om andra småsaker med Hello Kitty på också och några inhandlades idag.

Dagens shoppingskörd består av en silvermetallic Hello Kitty väska med handledsband, en liten guldmetallic fickspegel med Hello Kitty, hårspännen (den ena med Hello Kitty-tryck den andra med blommor som såg lite Japaninspirerade ut), allt från H&M och en söt blommig temugg från Hemtex. De två silvriga paketen är varsin present till mamma och pappa.. 🙂

Visst kan man shoppa även i en liten stad!

Åtgärder

Information

Kommentera

