Onsdagspyssel

24 02 2010

För någon vecka sedan kritiserade jag lite lätt den svenska OS-truppens virkade mössa, tyckte den såg på tok för stor och pluffsig ut när den satt på huvudet. Men, det verkar som att mode-Sverige och jag inte helt delar åsikt och nu kan den händige virka sin egen OS-mössa! Det är Hemmets Journal som tagit fram mönstret och virkbeskrivning återfinns här. Mössan på bilden är dock några storlekar mindre än de atleterna har på sig och ser faktiskt inte så tokig ut..

Svenska OS-mössan 2010

För den som är sugen på både godis och lite pyssel och återigen är flink med virknålen finns det i dagens Hemmets Journal (mamma prenumererar och jag har semester = alla tidningar läses) finfina godisar, muffins och efterrätter (!) att virka som ser väldigt naturtrogna ut.. bara att lägga upp på fat och njuta av. Fast jag är nog mer förtjust i äkta vara.. Läs mer i nummer 9/2010 av HJ.

P.S. Lillan, vill du virka en sån glassbakelse till mig.. 🙂

Utdrag ur Hemmets Journal 9/2010

Åtgärder

Information

Kommentera

