Vardagslyx

22 02 2010

Man ska ju vara glad för de små sakerna i livet och just nu har jag kommit fram till att min vardagslyx består av:

  • Jag har semester (inte helt vardag alltså men ändå)! En hel lååång OS-vecka 🙂 Egentligen skulle jag och pappa haft våra semestrar samtidigt och OS-degat tillsammans men så kunde han inte ta ledigt så nu gör jag det bästa med en stor tv och fem söta missar, inte illa det heller.
  • Brieost, jag har aldrig köpt brieost själv men det känns så lyxigt att ha på smörgåsen till frukost och det finns av någon anledning alltid i mammas och pappas kylskåp. Kanske ska pröva att köpa det själv någon gång..
  • OS, så lyxigt att det får en egen punkt. Man kan när som helst på dygnet titta på någon OS-sändning och lära sig något nytt. Fast dumt att det blir ett sånt tomrum när OS är slut..
  • Kompisar. Igår var vi och hälsade på E&J i Linköping och gick på lägenhetsvisning x2. Båda lägenheterna var jättefina och jag hoppas de slår till och bjuder på en så vi kan få komma och hälsa på! När vi kom hem sa A att han ville att vi skulle köpa en sån fin lägenhet också så kanske vore det bra om vi hittade någonstans att slå oss ner.. Hann med att köpa en gullig disktrasa med en uggla på från Village också.. microshopping kanske det kan kallas och definitivt något som kommer att förgylla vardagen när man roar sig med disken.
  • DVD-boxar. Just nu finns ju inte så mycket tv-tid över men jag ska ändå se till att hinna med att se Nord & Syd säsong 1 den här veckan.
  • Böcker. En eller annan bok kanske också hinns med. Mammas och pappas bokhyllor har nog en hel del godbitar att erbjuda (och en hel del Sidney Sheldon och Nora Roberts..). Och så börjar ju bokrean på torsdag, ska se om jag ska köpa Ken Follets Svärdet och Spiran.. vi har brädspelet Pillars of Earth som bygger på den boken så jag tror boken kan vara bra.

Missarna fick också lite vardagslyx i form av blötmat och nu ligger de och är nöjda och efter-maten-trötta.

Alla missarna äter snällt från sin egen tallrik

Åtgärder

Information

2 responses

23 02 2010
fantasyflickan

Sååå söööta missar! Kan du inte ta en ordentlig bild på den nya tjejen också? Så att man får se lite mer av henne liksom. Men hon kanske inte är stilla tillräckligt länge för att fastna på en bild om hon inte har nosen nedkörd i en matskål? 😉

23 02 2010
Trollet

Ska försöka men hon sitter som sagt inte still många sekunder åt gången.. just nu är det gardinerna som är jäkligt uppkäftiga och förtjänar en omgång.. 🙂

Kommentera

