Melodifestival #2..

15 02 2010

.. kändes som ett rejält lågvattenmärke, tyvärr. Det enda att hänga i granen (på en ganska så låg gren dock) tyckte jag var låt nummer 1, Manboy med Eric Saade och jag anar det beror på att det var Fredrik Kempe som låg bakom den. Han och Bobby Ljunggren brukar vara mina favoriter bland upphovsmän men Bobbys låt till Andreas Johnson gick inte hem alls hos mig.

Som lokalpatriot med ett stort Motalahjärta borde låt nummer 8, Manipulated med Hanna Lindblad fått min röst men jag blev så distraherad av hennes underklädes/kedje-outfit att jag knappt kunde lyssna på själva bidraget. Synd, för Hanna sjunger vad jag förstått riktigt bra.

Orsa spelmäns låt var fin men hade lyfts enormt av att ha en annan sångare (en som är lite mindre speleman och mer skönsjungande), får se om de gör några förändringar i upplägget till andra chansen..

Jag hoppas verkligen att deltävling #3 nu på lördag är betydligt mycket bättre, annars blir mitt schlagerhjärta ledset och kanske får gå över till att vara ett OS-hjärta på heltid.

Åtgärder

Information

2 responses

18 02 2010
fantasyflickan

Visst var det en rätt färglös tävling. Jag tyckte Andreas Jonnsons låt var ok, och jag smådiggade till Paulines låt. jag hade också hoppats på Hanna Lindblad, och visst sjunger hon bra, men jag tyckte inte att låten var nåt vidare. Sambon gillade dock hennes outfit ;-).

Och jag håller med om Orsa spelmän. Det var en fin låt, men en annan sångare hade nog varit en bra idé.

Nä nu krävs det lite kvalitet i den tredje tävlingen tycker jag. Ska hela festivalen vara så här hinner man ju tröttna.

18 02 2010
Trollet

Ja, hoppet står till lördagens tredje deltävling. Hoppas verkligen det ordnar till sig. Annars kommer jag kanske skämmas när jag säger att jag är schlagerälskare och vara tvungen att lägga till suffixet pre-2010.

Kommentera

