Oscarsnomineringar och galna outfits

3 02 2010

Och så är vi då mitt inne i den del av året som på andra sidan Atlanten kallas för Awards Season.. Såg en snutt av Screen Actors Guild-galan på Kanal 9 i lördags och så var det ju Grammy-galan i söndags. Jag tycker att galorna är både bu och bä.. jag gillar röda mattan där kändisarna visar upp sina kreationer och ger ”djupa” intervjuer (Brad Pitt nobbar Ryan Seacrest varje gång) men jag tycker tacktalen är helt hemska och byter oftast kanal just då. Antingen läser vinnarna innantill från en lapp (oh nej, jag förväntade mig inget pris!) eller så står de och svamlar och tackar mormor och producenter tills musiken försöker putta bort dom från scen.. Ni kommer väl ihåg Julia Roberts tacktal när hon vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i Erin Brockovich.. need I say more???

En stor nackdel för oss på denna sidan Atlanten är ju såklart att flera av de nominerade filmerna ännu inte gått upp på biograferna. Vi har kanske sett Avatar, Inglourious Basterds och kanske till och med Precious men har vi sett The Hurt Locker och An Education.. inte jag i alla fall. Jag har ingen direkt favorit bland årets nominerade filmer men hoppas att Sandra Bullock får en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i The Blind Side. Inte för att jag har sett henne i den filmen men för att jag tycker hon är så bra i Miss Secret Agent-filmerna, The Proposal och andra liknande filmer, inget djupt och tankeväckande skådespeleri kanske men feelgood-filmer och deras huvudrollsinnehavare borde premieras oftare (även om de inte blir det för just de filmerna).

Njut av några klassiska kreationer från Oscarsgalan och Golden Globe! Men vilken är finast?

Julia Roberts, Björk, Cameron Diaz, Cher, Halle Berry & Olivia Wilde

Åtgärder

Information

One response

4 02 2010
fantasyflickan

Vow, du har bloggat igen! Kul!

Kommentera

