Om jag någonsin blev intervjuad av Vogue, Elle etc ..

1 02 2010

.. så skulle jag svara ungefär så här:

Vem är din favoritdesigner?

Betsey Johnson. Hennes kläder är kanske inte jätte-wearable för var dag men man blir glad av att titta på dem och ännu gladare om man får ha dem på sig! Att vara inne i en Betsey Johnson-affär är som att vara inne i en lyxig godisaffär. Hennes galna väskor blir man om möjligt ännu gladare av 🙂 Ni skulle sett hur glad A var när han fick bära hem min gigantiska väska i handbagaget från Boston! Note to self: handla mer Betsey.

Vem är din favoritmodell?

Vem som helst som ser glad ut när de går på en catwalk.. varför ska de se svåra och arga ut?? Fast hon Doutzen Kroes är väldigt söt förstås.. men favoriten blir Emma Watson, ni vet Hermione i Harry Potter-filmerna.

Emma Watson för Burberry

Vem är din favoritkändis?

När jag var liten var det Val Kilmer men han slutade vara snygg (och halv-vettig) i mitten av 90-talet.. Nu tycker jag bäst om Lo Bosworth, hon har lyckats behålla det mesta av sitt förnuft trots 5 säsonger i The Hills.

Vilken är din favoritskräpmat?

Sirloin Uncle Burger (without onions and pickles såklart) and fries från A&W. Suveränt gott! Varför finns inte A&W i Sverige?

Vilka kändisar skulle du vilja bjuda på middag?

Kungafamiljen. De ska få smaka på A:s goda pajer och dricka billigt (och gott) bubbel. Till efterrätt blir det marängswiss med rosa bubbel!

Vilket är ditt favoritställe att ta en drink?

Drink och drink, men Starbucks såklart! En tall green tea latte kan göra vilken måndag som helst trevligare. Varför finns inget Starbucks i Sverige? Eller omvänt, varför bor man i Sverige?

Vad kan du inte resa utan?

Min iPod (och pass).

Vilken är den senaste bok du läste?

Invitation Only av Kate Brian. Del två i en serie om bortskämda rikemansbarn på exklusiv privatskola i New England. Smaskens!

När du var 7 år, vad ville du bli när du blev stor?

Globetrotter. Pappa reste massor i jobbet och jag var övertygad om att det var globetrotter jag skulle bli.. sen att det kanske inte riktigt är ett yrke störde mig inte nämnvärt. Vid cirka 9 års ålder uppgraderade jag till globetrottrande advokat.

Vad är din största self-indulgence?

Vackra väskor. Lyckan när jag köpte min första Louis Vuitton var total! Nu har jag siktat in mig på en något dyrare modell..

Louis Vuitton Speedy 25 i monogram canvas, mitt första lyxköp.

Vilket är ditt favoritställe att shoppa på?

Tokyo, allt från 100Yen-affärerna till de stora varuhusen. Man kan både fynda och synda 🙂 Target tar en given andraplats, där finns ju allt!

Var näthandlar du helst och mest?

Amazon.com och Bokus.se handlar jag nog mest på. När vi bodde i Nordamerika var Sanrio.com en klar favorit.

Om du vore uppfinnare, vad skulle du vilja uppfinna?

Någon slags bana som man kopplade sin bil/fordon på som gjorde resande säkert och snabbt. Tänk de där farkosterna Tom Cruise åker med i Minority Report.

Vem är din favoritmöbeldesigner?

Jag är inget stort fan av raka och strama linjer och kan inte säga att jag är speciellt förtjust i någon enskild designer. Men den gamla grek som kom på schäslongen gjorde ett bra jobb. En sån vill jag ha att läsa bok och äta praliner i.

Vilken bil skulle du helst vilja ha?

Vår Lill-Jozze (en greyish blue Toyota Yaris) är alldeles utmärkt men som andra-bil skulle jag kunna tänka mig en BMW X3 eller en GMC Acadia. Något som man kommer upp en bit med alltså.

Vad kallades du för som liten?

Torskidillisen. Jag var en storätare av Findus barnmat i smaken torsk i dillsås med potatis.. need I say more..:)

Vilket konstverk skulle du helst vilja äga?

The great wave off Kanagawa av Hokusai. Han var en japansk konstnär under Edo-perioden kanske mest känd för sin serie ”De 36 vyerna över Mt Fuji”. Jag är rädd för vatten men denna tavla är fantastiskt vacker.

Vilken är din bästa semesterdestination?

Japan eller USA. Jag som gillar en mix av shopping och kultur tycker att båda länder bjuder på det i mängder.

Vilken är din käraste ägodel?

Min Hello Kitty-samling (katterna räknas inte som ägodelar tycker jag).

Vilken fiktiv karaktär är din favorit?

Miss Marple. Så vass och klar i huvudet hoppas jag att jag också är på ålderns höst, tanten är ju fenomenal!

Favoritmusiker?

Ingen speciell enskild musiker utan en hel genre, schlager!

Drömyrke?

Resejournalist med fokus på shopping eller bokförläggare. Inköpare på Barney’s låter inte heller så dumt..

Vilka nuvarande trender skulle du vilja försvann?

Leggings. Tron att alla passar i leggings oavsett storlek känns befängd. Och haremsbyxor.. enough said.

Alla tiders favorittrend?

Kostymshorts. Kanske har de stilsäkraste fashionistorna slutat med det för flera år sen men jag fick komplimanger för mina fina fynd från Kohl’s så sent som i fredags 🙂

Man ska alltid..

.. tro på sig själv.

Man ska aldrig..

.. ge upp.

Ungefär så skulle jag svara, så Vogue & C:o lyft luren 🙂

Åtgärder

Information

2 responses

2 02 2010
Albert

Till delen ”Alla tiders favorittrend”, där Du gladdes över beröm för fina fynd på ”Kohl’s” kan undertecknad tillägga, att jag i dag härstädes pantade ett antal burkar (över vilka det finns kontrakt; hrrm) bärandes desamma i en stor grå plastkasse från just ”Kohl’s”. Den emanerade från undertecknades multipla jeansköp i deras affär i Mechanicsburg, PA, förra våren. Att köpa märkesjeans i USA är en glädje prismässigt! Sedan inträffade en trevligt polissirentjutande händelse efter utfarten från shoppingcentrets parkering också!

2 02 2010
Trollet

Trevligt med goda shopping-minnen 🙂 När vi ska till Japan i höst kan vi skapa en hel drös till, och denna gång har jag kanske till och med råd att handla där jag vill! Löneförhandling snart, någon??

Kommentera

