Dan före dan före doppare-dan..

22 12 2009

.. och idag var sista dagen på jobbet innan julledigheten. Det blev såklart stressigt med en massa som var tvunget att avslutas (koreaner som skulle schmoozas, rembursunderlag som skulle göras klart och italienare som skulle blidkas) men tror jag hann med allt och kom till och med ihåg att koda ur min telefon och skriva ett out of office-reply på mailen. Nu ska jag vara ledig till och med den 4 januari och hoppas på en lugn och skön ledighet.

Håller på och packar ihop sakerna som ska med hem till mamma och pappa och vi insåg att vi kanske gått lite overboard när det gäller julklappsinköp.. men det är kul att ge! Funderar på om jag ska ta med mig någon bok hem eller om jag (förhoppningsvis) får någon i julklapp.. jag har precis läst ut Devious av Cecily von Ziegesar (hon bakom Gossip Girl) och har nu beslutsångest över vad jag ska börja med för bok.. ska jag ta en fantasy (AP:s Locke Lamora ligger och väntar på mig där nere), del 4 av Gossip Girl – The Carlyles eller en GW-deckare kanske.. tål att funderas på!

Buffy ligger under granen och leker julbock, Trixi och Trollet är helt utslagna på värmen i hallgolvet och Tiger hjälper A att jobba, bättre jobbhjälpreda finns nog inte!

Nästa fråga att betänka är nyårs-outfiten.. dresscoden är kavaj och jag tror jag behöver inhandla en ny klänning.. ska ta en sväng förbi den gulliga lilla klädaffären vid Verkstadstorget hemma och hoppas att de har något fint (och att affären fortfarande finns kvar).

Vår julgran anno 2009

Åtgärder

Information

One response

28 12 2009
fantasyflickan

Tänk på mig som sitter på jobbet och har tråkigt och skriv fler inlägg. Vill veta hur ni har det däruppe i norr 😉

Och så får du kommentera lite mer på min blogg också. Är rätt dött där just nu.

Kommentera

