Böcker och väskor en helt vanlig onsdag

18 11 2009

Idag har det varit en helt vanlig onsdag, jobbat som en liten iller (med betoning på liten) och haft min första körövning med jobbets kör. Det kändes väldigt roligt att sjunga i en kör igen, jag har ju gjort det i säkert 15 år av mitt liv men det var ett bra tag sen nu. Vi övar på jullåtar som vi ska framföra vid jobbets julfika, repertoaren inkluderar bland annat ”Jul, jul strålande jul”, ”Julen är här” (fast vi låter inte alls som Sissel och Tommy Körberg) och en icke-wailande version av ”Joy to the world”.

Dagens höjdpunkt var att jag fått min beställning från Bokus med trevliga böcker. Dagens skörd innehöll:

  • Flawless av Sara Shepard – andra delen i en serie om yta, elakheter och vänner bland high school kids i suburbia
  • Beyond the Shadows av Brent Weeks – tredje delen i fantasytrilogin Night Angel som jag skrivit om tidigare
  • Envy av Anna Godbersen – tredje delen i serien The Luxe som utspelar sig bland societeten i förra sekelskiftets New York
  • Red Carpet Suicide av kändisbloggaren Perez Hilton. Jag läser hans blogg varje dag (www.perezhilton.com), mycket underhållande 🙂 Lite väl mycket Twilight just nu men det går väl över efter premiären av New Moon på fredag.
  • Elsas mode av Sofi Fahrman – chicklit är alltid kul och ibland är det underhållande med lite skamlös brand name dropping
  • och så en julklapp men det kan jag ju inte skriva om..

Nu väntar jag på skeppningen från Amazon så har jag att göra någon vecka framöver 🙂 Har hunnit med att slå J på Harry Potter-quiz på vetgirig.nu idag oxå, det var oväntat och kul. Förlorade dock hejdlöst matchen mot A gällande Bilar A-Ö.

Nu är det dags att läsa mer om vad Östermalmstjejerna har på sig just nu.. Chloé-väskor var den givna accessoaren i förra kapitlet. Visst tycker jag att exempelvis Chloé Paddington är en fin väska men låset är lite väl stort för min smak och mitt hjärta klappar ändå lite extra för Louis Vuitton. Om man som jag har en fascination för designerväskor kan www.purseblog.com rekommenderas varmt 🙂

Åtgärder

Information

One response

20 11 2009
AP

En julklappsbok till mig? 😉

Kommentera

